شارژ ساختمان در شهرهای بزرگ و در جوامعی که رو به زندگی آپارتمان نشینی آورده اند جزء لاینفک شده است و مشکلات هیچ ساختمانی بدون حضور مدیر حل نخواهد شد. زندگی امروزی شرایط خاصی پیش روی ساکنان ساختمان ها قرار داده است، به طوری که از یک سو روابط همسایگی از هم گسسته شده و یکدیگر را نمی شناسند و از سویی دیگر ساختمان و استفاده از فضا های مشترک و دریافت خدمات رفاهی و آسایشی، اعضای یک ساختمان را به هم پیوند زده است. بنابراین حضور شخص مدیر و هماهنگ کننده در یک ساختمان کاملا اامی می باشد. قطعا حل کردن مشکلات ساختمان و مسائلی که بین ساکنین و همسایگان رخ می دهد، نیاز به پیگیری مستمر شخص و یا اشخاصی تحت عنوان مدیر دارد یا استفاده از ابزاری مدرن مانند نرم افزار مدیریت ساختمان. به احتمال قوی اکثر ما درباره وظایف مدیر ساختمان بی اطلاع هستیم اما باید بدانید مدیریت ساختمان از جمله مواردی است که در قانون به صراحت درباره آن توضیح داده و به طور کامل به آن پرداخته شده است. مسئولیت مدیریت ساختمان کار آسانی نیست. با قاطعیت می توان گفت مدیریت ساختمان یکی از مهم ترین اعضای جدایی ناپذیر هر ساختمان یا مجتمع مسی است که اداره آن، بدون حضور مدیریت و نرم افزار مدیریت شارژ ساختمان که امروزه استفاده از آن فراگیر گردیده است، کاری دشوار یا حتی در بعضی مواقع غیرقابل تصور خواهد بود. درباره مدیریت ساختمان همیشه مسائل مهمی مطرح است. از جمله مسائلی که درباره آن مطرح می باشد و می توان اشاره کرد، نحوه ی انتخاب مدیر ساختمان است و یا اینکه چه کسانی می توانند مدیریت ساختمان را بر عهده بگیرند و این دوره تا چه زمانی طول خواهد کشید؟
مجمع عمومی مالکان
در اداره آپارتمان، اصولا باید بیش از نصف مالکان با موضوع موافقت کرده باشند تا مدیر بتواند در زمینه موضوع مورد نظر اقدام کند.مدیر آپارتمان، منتخب مجمع عمومی مالکان آپارتمان است و حدود وظایف و تکالیف وی برای اداره ساختمان در قانون تملک آپارتمانها و آییننامه آن پیشبینی شده است که از جمله موارد آن میتوان به جمعآوری مبالغی برای شارژ آپارتمان و برنامهریزی برای اداره آن اشاره کرد.همچنین مدیر آپارتمان وظیفه دارد در مواردی که مالک یکی از واحدها در پرداخت هزینهها تاخیر دارد، به نمایندگی از سایر ساکنان، اقداماتی برای احقاق حقوق مالی آنها انجام دهد. البته در مواردی ممکن است اقدامات مدیر آپارتمان، از موضوع اداره فراتر برود. به عنوان مثال اختصاص بخشهایی از فضای خالی حیاط ساختمان برای استفاده در موارد مختلف، خارج از بحث اداره ساختمان و وظایف مدیر آپارتمان است.
مدیر ساختمان وظایفی همانند پرداخت قبض، پیگیری دریافت بیمه های مرتبط ساختمانی مانند آتش سوزی، جمع آوری شارژ ساختمان و تعیین سهم هر آپارتمان را بر عهده دارد. اما یکی از وظایف مدیریت در دنیای مدرنیته امروز که با سرعت زیادی رو به جلو در حال حرکت است، نصب و راه اندازی نرم افزار شارژ ساختمان می باشد تا نه تنها مشکلات مدیریت ساختمان برایش آسان شود بلکه رضایت ساکنین از پرداخت هزینه ها و همچنین از قوانین حاکم بر ساختمان روز به روز افزایش یابد
درباره این سایت